Czy coaching jest skuteczny? Co na ten temat mówią badania

2021-08-19T15:29:11+02:00czwartek, 19 sierpnia, 2021|

Wiele osób, które nigdy nie miały do czynienia z coachingiem i nie korzystało ani z sesji business coachingu ani life coachingu, zastanawia się na ile coaching jest skuteczny i czy są jakieś badania, które potwierdzają skuteczność tej gałęzi rozwoju osobistego i zawodowego. Tak się składa, że coaching jest dziedziną naukową. Coachingu można nauczyć się w renomowanych uczelniach, a same procesy coachingowe poddawane są badaniom naukowym. W niniejszym artykule przedstawię wyniki tych [...]

72 książki dla menedżerów (i nie tylko)

2021-04-14T13:58:56+02:00środa, 14 kwietnia, 2021|

Zarówno w czasie szkoleń prowadzonych dla firm jak i poza nimi jestem często pytany o książki, które warto czytać. Szczególnie często pytanie odnosi się do lektur, które polecam menedżerom, kierownikom, liderom, właścicielom firm, czy członkom zarządów, czyli wszystkim tym osobom, których pracą jest zarządzanie ludźmi tworzącymi zespoły. Postanowiłem więc przejrzeć własną biblioteczkę i wybrać z niej kilka książek godnych polecenia menedżerom. Z kilku książek, które początkowo planowałem rekomendować nagle zrobiło się [...]

Szkolenia miękkie. Czym są i czy warto w nie inwestować?

2021-02-12T14:07:20+01:00piątek, 12 lutego, 2021|

Być może spotkałeś/aś się z określeniem „szkolenia miękkie”, a – być może – słyszysz je po raz pierwszy. Być może w firmie, w której pracujesz nie inwestuje się w „szkolenia miękkie”, bo ktoś decyzyjny uważa, że to strata czasu i pieniędzy. Być może uważasz, że „szkolenia miękkie” nie są najważniejsze i lepiej – w kontekście pracy - skupić się na kompetencjach twardych. Zapraszam Cię do lektury tekstu, z którego dowiesz się [...]

Dlaczego ludzie boją się feedbacku i jak to zmienić?

2020-11-03T18:20:34+01:00piątek, 6 listopada, 2020|

Przekazywanie feedbacku i jego odbieranie powinno nam się kojarzyć pozytywnie. Tymczasem wiele osób na słowo "feedback" reaguje wręcz alergicznie. W sferze mentalnej rozumieją, że dla ich dobra oraz dobra firmy feedback należy przyjmować i go przekazywać, ale emocje mówią im, że lepiej uciekać, gdy tylko ktoś użyje tego "brzydkiego" słowa. Kilka tygodni temu na polskim rynku wydawniczym ukazała się książka M. Tamry Chandler i Laury Dowling Grealish, pt. "Feedback (i inne [...]

Asertywność w firmie. Szansa czy zagrożenie?

2020-10-28T12:22:33+01:00środa, 28 października, 2020|

Asertywność wzbudza wiele kontrowersji. Wielu ludzi obawia się asertywności myląc ją z postawą dominującą/agresywną. Wielu pracodawcom wydaje się, że zatrudnianie asertywnych pracowników w firmie przyniesie im same kłopoty. Tymczasem właściwie rozumiana asertywność powinna stać się cechą pożądaną zarówno u pracowników jak i w życiu osobistym każdego człowieka. Asertywny pracownik nie stawia się ponad innymi, nie próbuje dominować, nie ucieka się do manipulacji, ani też nie przyjmuje postawy uległej. Asertywny pracownik tworzy [...]

Stres w pracy menedżera

2020-12-18T16:17:39+01:00piątek, 31 lipca, 2020|

Dotychczasowe informacje na temat stresu oraz technik radzenia sobie z nim były skierowane do ogółu. Tym razem chcę skoncentrować się na jednej grupie, a dokładniej rzecz biorąc na menedżerach. Ich rola w firmie jest wyjątkowa i związana z nieco innymi stresorami niż w przypadku  pozostałych pracowników. Stres w pracy menedżera jest - poniekąd - wyjątkowy. Osoby zarządzające innymi muszą zmagać się nie tylko z własnym stresem, ale także zarządzać stresem występującym [...]

Jak radzić sobie ze stresem? 20 technik

2020-12-18T16:19:26+01:00piątek, 24 lipca, 2020|

Jak radzić sobie ze stresem? Dobór odpowiednich technik redukowania stresu musi uwzględniać dostępność czasu, okoliczności, w których jesteśmy a także poziom stresu. Poniżej proponuję Ci dwadzieścia technik, które podzieliłem na trzy grupy: pięć szybkich technik radzenia sobie ze stresem, czternaście sposobów na obniżenie poziomu stresu oraz koło wpływu Covey’a. Jak - mając niewiele czasu - radzić sobie ze stresem? Myślisz, że aby zredukować stres musisz mieć dużo czasu? Niekoniecznie. Oto pięć [...]

Jak zarządzać stresem w obliczu zmian?

2020-12-18T16:03:17+01:00piątek, 17 lipca, 2020|

Jedną z rzeczy, której ludzie boją się w swoim życiu najbardziej są zmiany. Boimy się nie tylko odejścia bliskiej osoby, utraty pracy, czy niespodziewanych wydarzeń w świecie, ale także zmiany na stanowisku, osoby, której podlegamy w pracy, przeniesienia naszego działu do innego pomieszczenia czy nowej procedury, która będzie wymagać od nas nowego podejścia do rzeczywistości. Tutaj tkwi pewien paradoks, ponieważ z jednej strony boimy się zmian, ale z drugiej – wiemy, [...]

Zarządzanie stresem. Jak zapobiegać i jak sobie radzić z nadmiernym stresem?

2020-12-19T23:18:16+01:00piątek, 10 lipca, 2020|

Jak już wiesz (pisałem o tym w artykule, pt. "Stres - czym jest, skąd się bierze i jakie są jego objawy?") stres jest na stałe wpisany do ludzkiego życia. Niekiedy bywa on zbyt silny i przytłaczający (czyli to dystres). Czas zająć się tematem jakim jest zarządzanie stresem. Wyobraź sobie taką sytuację. Twoja firma znowu prowadziła zmianę ważnej procedury. Musisz ją szybko poznać, ale dokument ją opisujący liczy kilkadziesiąt stron i został [...]

Stres – czym jest, skąd się bierze i jakie są jego objawy?

2020-12-18T15:17:00+01:00piątek, 3 lipca, 2020|

Czy tego chcemy czy nie, stres jest nieodłącznym elementem naszego życia. Doświadczamy go od najmłodszych lat aż po samą śmierć. Właściwie nie ma takiego momentu w naszym życiu, w którym nasze ciało nie doświadczałoby jakieś formy stresu. Czasem stres jest prawie niezauważalny, a czasem jest tak silny, że wydaje nam się nie do zniesienia, a jego skutki odczuwamy w całym ciele. To od nas zależy, jak podejdziemy do stresu w naszym [...]

8 sposobów na wzmocnienie swojego zespołu

2020-12-23T19:02:57+01:00czwartek, 25 czerwca, 2020|

Wzmacnianie zespołu i dbanie o jego rozwój to najważniejszy priorytet każdego menedżera. O co należy zadbać, by robić to jeszcze skuteczniej? W artykule znajdziesz kilka wskazówek na ten temat. Zapraszam do lektury mojego artykułu opublikowanego na portalu LinkedIn https://www.linkedin.com/pulse/8-sposob%C3%B3w-na-wzmocnienie-swojego-zespo%C5%82u-wiktor-tokarski/ Chcesz zmienić swoje życie i potrzebujesz wsparcia? Zapraszam na coaching! Opłaty za coaching należy wnieść po uprzednim ustaleniu terminu sesji. W razie pytań pisz lub dzwoń. [...]

Czego pracownicy potrzebują od szefa w sytuacji kryzysu?

2020-12-23T19:01:50+01:00sobota, 25 kwietnia, 2020|

W portalu brief.pl ukazał się mój artykuł, pt. "Czego pracownicy potrzebują od szefa w sytuacji kryzysu"? W kontekście pandemii koronawirusa, oraz szczególnych warunków nim wywołanych piszę o tym jak w obliczu kryzysu ważne są: poczucie spokoju; uczciwa, jasna i empatyczna komunikacja; dotrzymywanie danego słowa i umów; oraz otwartość na niewygodne opinie. Zapraszam do lektury! https://brief.pl/czego-pracownicy-potrzebuja-od-szefa-w-sytuacji-kryzysu/ Chcesz zmienić swoje życie i potrzebujesz wsparcia? Zapraszam na coaching! [...]

Przejdź do góry