Jak komunikuje się Korygujący? Oto jest pytanie! Komunikacja osób Korygujących charakteryzuje się przede wszystkim powolnym tempem i merytorycznym podejściem. Są nastawieni na słuchanie i raczej niechętnie angażują się w dyskusje. Gdy już to robią to występują w nich w roli ekspertów. Gdy Korygujący już zaczynają mówić, robią to bardzo precyzyjnie i skupiają się na faktach. Ich wypowiedzi są logiczne i dobrze przemyślane, ale czasami (a może nawet często!) mogą być też zbyt długie.

Korygujący zwracają dużą uwagę na błędy językowe, ortografię i interpunkcję. Ich komunikacja jest wysublimowana, a słowa są dobrze dobrane i precyzyjne. Lubią też dopytywać, pytając np. „A co przez to rozumiesz?”, aby upewnić się, że dobrze zrozumieli przekaz. Niektórzy interpretują to błędnie jako czepialstwo czy „szukanie dziury w całym”.

Korygujący dobrze zapamiętują kto, co i kiedy mówił, dlatego ważne jest, aby w ich obecności mówić precyzyjnie i skupiać się na faktach. Nie lubią okazywania emocji. Uznają je za zakłócaczy, dlatego zachowują duży dystans w komunikacji.

Aby odpowiedzieć na pytanie jak komunikuje się Korygujący warto wspomnieć o charakterystycznych słowach, które są przez nich używane. Ulubionymi zwrotami Korygujących są „nie”, „ale”, „dlaczego”, „fakty”, „precyzja”, „logika”, czy pytania: „skąd to wiemy?”, „jak zebrano te dane?”, „co na ten temat mówi nauka?”. Nienawidzą natomiast pośpiechu, braku precyzji i niedokładności, zmuszania do wyciągania najważniejszych wniosków, zbyt głośnej komunikacji, prób upraszczania rzeczy skomplikowanych oraz zbyt ograniczonego czasu na przygotowanie się.

Zapraszam Cię do wysłuchania 14 odcinka podcastu „Coach Wiktor” w którym rozwijam temat komunikacji osób K, czyli Korygujących. Jeśli zaś chciałbyś/chciałabyś sprawdzić swój typ zachowań i lepiej poznać persologa zapraszam Cię na szkolenia. Więcej informacji znajdziesz tutaj www.wiktortokarski.pl/persolog