Stres – czym jest, skąd się bierze i jakie są jego objawy?

2020-12-18T15:17:00+01:00piątek, 3 lipca, 2020|

Czy tego chcemy czy nie, stres jest nieodłącznym elementem naszego życia. Doświadczamy go od najmłodszych lat aż po samą śmierć. Właściwie nie ma takiego momentu w naszym życiu, w którym nasze ciało nie doświadczałoby jakieś formy stresu. Czasem stres jest prawie niezauważalny, a czasem jest tak silny, że wydaje nam się nie do zniesienia, a jego skutki odczuwamy w całym ciele. To od nas zależy, jak podejdziemy do stresu w naszym [...]

8 sposobów na wzmocnienie swojego zespołu

2020-12-23T19:02:57+01:00czwartek, 25 czerwca, 2020|

Wzmacnianie zespołu i dbanie o jego rozwój to najważniejszy priorytet każdego menedżera. O co należy zadbać, by robić to jeszcze skuteczniej? W artykule znajdziesz kilka wskazówek na ten temat. Zapraszam do lektury mojego artykułu opublikowanego na portalu LinkedIn https://www.linkedin.com/pulse/8-sposob%C3%B3w-na-wzmocnienie-swojego-zespo%C5%82u-wiktor-tokarski/ Chcesz zmienić swoje życie i potrzebujesz wsparcia? Zapraszam na coaching! Opłaty za coaching należy wnieść po uprzednim ustaleniu terminu sesji. W razie pytań pisz lub dzwoń. [...]

Czego pracownicy potrzebują od szefa w sytuacji kryzysu?

2020-12-23T19:01:50+01:00sobota, 25 kwietnia, 2020|

W portalu brief.pl ukazał się mój artykuł, pt. "Czego pracownicy potrzebują od szefa w sytuacji kryzysu"? W kontekście pandemii koronawirusa, oraz szczególnych warunków nim wywołanych piszę o tym jak w obliczu kryzysu ważne są: poczucie spokoju; uczciwa, jasna i empatyczna komunikacja; dotrzymywanie danego słowa i umów; oraz otwartość na niewygodne opinie. Zapraszam do lektury! https://brief.pl/czego-pracownicy-potrzebuja-od-szefa-w-sytuacji-kryzysu/ Chcesz zmienić swoje życie i potrzebujesz wsparcia? Zapraszam na coaching! [...]

Zasady konstruktywnego feedbacku, cz. 2

2020-12-23T19:07:08+01:00piątek, 6 września, 2019|

W ostatnim artykule rozpocząłem prezentację zasad konstruktywnego feedbacku („Zasady konstruktywnego feedbacku, cz.1”). Zapowiedziałem, że będzie ich dziesięć i przedstawiłem pierwsze pięć. Teraz przyszedł czas na drugą piątkę. Feedback korygujący przekazuj osobiście Kolejna zasada może się wydawać bardzo oczywistą, ale taką nie jest. Niektórym pracownikom, a także – o zgrozo! – managerom, zdarzają się próby przekazywania feedbacku korygującego nie osobiście, ale za pośrednictwem drugiej osoby. Czasem przypomina to sytuację znaną z niektórych [...]

Zasady konstruktywnego feedbacku cz. 1

2020-12-23T18:58:41+01:00piątek, 30 sierpnia, 2019|

Od kilku tygodni zajmujemy się tematem konstruktywnego feedbacku w pracy. Pisałem już czym jest feedback i jakie są jego rodzaje (patrz: „Konstruktywny feedback w pracy”) oraz o tym dlaczego tak trudno jest się nam przekonać do tego, aby przekazywać i przyjmować informację zwrotną (patrz: „Blokady przed konstruktywnym feedbackiem”). W kolejnych dwóch artykułach przedstawię 10 zasad przekazywania konstruktywnego feedbacku. Dzisiaj pierwsza piątka. Przekazując feedback chwal osobę, mów o problemie Wielu z nas, [...]

Blokady przed konstruktywnym feedbackiem

2020-12-23T18:57:32+01:00piątek, 23 sierpnia, 2019|

Pamiętacie Sylwię, o której pisałem w poprzednim artykule („Konstruktywny feedback w pracy”)? Sylwia nie przynosiła firmie wyników. Utknęła w jakimś dziwnym miejscu i nie miała pojęcia co powinna zrobić, aby zmienić swoją sytuację. Liczyła na pomoc swojego managera, ale ten nie mówił jej ani co robi dobrze, ani co robi źle. Nie przekazywał jej konstruktywnego feedbacku. Sytuacja Sylwii nie jest odosobniona. Wielu pracowników skarży się, że nikt nie wyraża im wdzięczności [...]

Konstruktywny feedback w pracy

2020-12-23T18:54:22+01:00piątek, 16 sierpnia, 2019|

Jedna z sesji business coachingu z ostatnich miesięcy utkwiła w mojej głowie szczególnie mocno. Rozmawiałem z osobą (nazwijmy ją "Sylwia"), która w swojej firmie poddawana była mocnemu naciskowi ze strony swoich przełożonych. Od kilku, bowiem, miesięcy wyniki Sylwii były mocno niezadowalające. Ona sama bardzo chciała przynieść firmie to, czego od niej oczekiwano, ale nie wiedziała jak to zrobić. W pewnym momencie sesji ze łzami w oczach powiedziała „Wiktor, mój manager nigdy [...]

Asertywna odmowa a relacje z innymi

2020-12-23T18:52:43+01:00piątek, 9 sierpnia, 2019|

Po opublikowaniu artykułu, pt. „Jak asertywnie odmawiać?” pojawiło się kilka pytań dotyczących konsekwencji asertywnego mówienia nie. Jedno z nich dotyczyło asertywnej odmowy wobec szefa (pisałem o tym tutaj), a drugie – którym zajmiemy się dzisiaj – dotyka kwestii konsekwencji jakie powoduje asertywność w relacjach z innymi ludźmi. Wiele osób martwi się tym, czy asertywna odmowa nie pociąga za sobą zbyt dużego ryzyka w relacjach interpersonalnych. Dominacja i uległość to nie asertywność [...]

Czy można odmówić szefowi? Asertywność w pracy

2020-12-23T18:50:29+01:00piątek, 2 sierpnia, 2019|

W ostatnim artykule podjęliśmy temat asertywnej odmowy. Pisałem w nim o tym jak asertywnie mówić „nie”. Po publikacji mojego tekstu w różnych kanałach komunikacyjnych pojawiło się kilka pytań dotyczących tego tematu. Dzisiaj odpowiem na pierwsze z nich: „Czy można odmówić szefowi?” Asertywna wywiadówka? Na jednym z moich szkoleń, w czasie których podejmowany był temat asertywności, uczestniczka opowiedziała historię ze swojego życia. Jako mama nastolatka uczestniczyła w zebraniu rodziców. Odbywało się ono [...]

Asertywność w pracy i życiu prywatnym

2022-09-13T14:12:17+02:00piątek, 31 maja, 2019|

W maju 2019 roku miałem ogromną przyjemność prowadzić pierwsze w życiu webinarium. Organizatorem webinaru była firma Alogic, z którą mam przyjemność współpracować, a ono samo poświęcone tematowi asertywności w pracy i życiu osobistym. Poniżej znajdziesz nagranie tego wydarzenia, do obejrzenia którego zapraszam. Dlaczego zapraszam Cię do obejrzenia filmu? Oto kilka najważniejszych powodów: dowiesz się czym są postawy: agresywna, uległa i asertywna (poznasz ich źródła, dowiesz się jak je rozpoznać i jakie [...]

Styl delegowania a rodzaje zadań i zasoby czasowe

2020-06-11T17:52:52+02:00piątek, 26 kwietnia, 2019|

Delegowanie sytuacyjne to nie tylko dopasowanie stylu managerskiego do poziomu rozwoju pracownika, o czym pisałem w poprzednim artykule, ale także możliwość wyboru innego stylu ze względu na rodzaj zadania, które ma być wykonane oraz zasoby czasowe, które możemy na to przeznaczyć. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek. Dopasowanie do rodzaju zadania To, że ktoś jest, np. samodzielnym ekspertem nie oznacza, że będzie otrzymywał zadania do wykonania, tylko w stylu delegującym/coachingowym. Styl [...]

Jak wybrać odpowiedni styl delegowania?

2020-06-11T17:53:30+02:00piątek, 19 kwietnia, 2019|

W ostatnim artykule zapoznaliśmy się z czterema poziomami rozwoju pracownika, a także czterema stylami delegowania, zwanych też stylami managera. Dzisiaj przekazać jej kolejną część, czyli pokazać jak dopasować styl delegowania do poziomu rozwoju pracownika. Jak delegować entuzjastycznemu debiutantowi? Pamiętacie pracownika R1? To entuzjastyczny debiutant. Niedawno pojawił się w firmie, albo otrzymał nowe stanowisko i choć jego kompetencje nie są – powiedzmy to delikatnie – na najwyższym poziomie to jednak entuzjazm i [...]

Tytuł

Przejdź do góry